Franchising Türkiye’de özellikle son yıllarda popülaritesini artırmıştır. Özellikle günümüz piyasa koşulları düşünüldüğünde sıfırdan bir marka yaratmak ve piyasada tutunmak yeni bir iş kurmak isteyen girişimciler için oldukça problemli bir hal almıştır.
Peki franchising hangi maliyetlere ve kazançlara yol açar? Birlikte öğrenelim! ?
Franchise, Türkiye’de özellikle son yıllarda popülaritesini artırdı.
Özellikle günümüz piyasa koşulları düşünüldüğünde sıfırdan bir marka yaratmak ve piyasada tutunmak için yeni bir iş kurmak isteyen girişimciler için oldukça zor bir hal almıştır.
Rekabetin sürekli arttığı bir pazarda sıfırdan başlayıp başarıya doğru emin adımlarla ilerlemek oldukça gergin ve zorlu bir süreçtir.
Franchising, yeni bir iş kurma niyetinde olan bireylerin pazarda kendilerine daha kolay yer bulmalarını ve rekabet engelini az da olsa aşabilmelerini, iş ve hizmetlerinden yararlanabilmelerini sağlayan kavrama verilen isimdir. popülaritesi olan markaların adı.
Bu sistemin işlem mantığı oldukça kolay bir şekilde tasarlanmıştır.
Franchise işletme sahibi olabilmek için öncelikle franchise talep edilen markaya başvuru yapılmalıdır. Başvuru sonrasında markanın talep ettiği garanti bedelinin ödenmesi gerekmektedir. Bu ödemenin ardından ana firma ilgili işletme için yer seçimi anketi yapar. Bu araştırma sırasında kişinin iş kurmak istediği bölge gerekli kurallara uymuyorsa ana şirket iş kurmak isteyen kişiye farklı bölge tavsiyeleri verir.
İşletme tarafından satılacak işler genellikle ana şirket tarafından sağlanır.
Bu çalışmalar branşlara göre değişmekle birlikte kendi bünyesinde üretilebileceği gibi merkezi bir üretim tesisinde üretilip bayilere dağıtılabilmektedir.
Franchise firmaları da işletmelerin aylık kar marjlarında komisyon olarak yer almaktadır.
İşletmenin net kar marjı, aylık ciro fiyatından ana şirketin kuruluş ve diğer giderleri çıkarıldığında hesaplanabilmektedir.
Franchisee, franchise veren şirketin büyümesini (genişlemesini) sağlayacak sermayenin büyük bir bölümünü karşılar.
Büyüme sermayesi dediğimiz bu sermaye; Yeni yer açma, işletme sermayesi, mobilya-ekipman için gerekli sermaye, çeşitli işletme kredilerini içerir.