Diyarbakır Eğitim Sen’den ‘Türk’ tepkisi: Asimilasyon derinleşecek
DİYARBAKIR – İlk ayrıntılarını Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından verilen başarısız notlara ilişkin yönetmelik 14 Ekim 2023 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yayımlanan yeni yönetmeliğe göre Türkçe dersleri oynanacak Sınıfı geçmede önemli bir rol oynar. Türkçede yıllık sınav ortalaması 70 ve altında olan öğrenciler, diğer derslerden başarılı olsalar bile başarısız sayılacaktır. Öte yandan Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’ne yansıyan karara göre diğer dersler için 45 olarak kabul edilen ders geçme puanı 50’ye çıkarıldı.
Bu kararı akademisyenler, uzmanlar, alandaki öğretmenler ve diğer paydaşlarla işbirliği içinde hayata geçirdiklerini belirten Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Temel Eğitim Genel Müdürü Prof. Dr. Zarife Seçer, öğrencilerin bilgilerini dikkate aldıklarını söyledi. Son 5 yıldır Türkçe dersinde bu önlemlerin alınmasının gerekli olduğunu belirterek, “Türkçe için arzu ettiğimiz başarı düzeyi rastgele verdiğimiz bir karar değil. “Bundan sonra en çok odaklandığımız konuların başında Türkçe dersi gelecek.”
‘BU SİSTEM ASİMİLASYONU DERİNLEŞTİRECEK’
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’ni değerlendiren Eğitim Sen Diyarbakır Şube Eşbaşkanı Zülküf Güneş, bu kararın anadili Türkçe olmayan milyonlarca öğrenciyi dezavantajlı duruma düşüreceğini söyledi. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in göreve geldiği günden bu yana her hafta yeni bir suni gündemle karşı karşıya kaldıklarını belirten Güneş, “Eğitim emekçilerinin pandemi ve depremle daha da artan tüm sorunlarını gizlemek istiyorlar. seçmeli ders uygulaması, hediye önlükleri, geçme notları, teneffüsler gibi yapay gündemlerle.”
Türkçe dersinde başarısız olan öğrencilerin başarısız sayıldığını ifade eden Güneş, “Ülke genelinde olduğu gibi bölgemizde de anadili Türkçe olmayan milyonlarca öğrenci bu durumdan dolayı dezavantajlı duruma düşecek.” “Bu sistem, ana dili Türkçe olmayan çocuklarımızın başarılarını ve eğitim süreçlerini olumsuz etkileyeceği gibi asimilasyonu da derinleştirecektir” dedi.
‘AKADEMİK FAYDA SAĞLAMIYOR’
Güneş, ülke genelinde yapılan çalışmalarda okuduğunu anlama istatistiklerinin düşük olduğunu vurgulayarak, böyle bir ortamda bu uygulamanın akademik bir fayda getirmeyeceğini söyledi. Bakanlığı bu konuda davet eden Güneş, “Yapılacak düzenleme konusunda eğitimin tüm tarafsız paydaşlarının görüşlerini almasını öneriyoruz. “Çünkü son aylarda yapılan her düzenleme birçok krizi beraberinde getirdi” dedi.