Teknoloji

Akbank, Bankacılık Çözümlerinde Üretken Yapay Zeka ile Fark Yaratıyor

Akbank, verimli yapay zeka teknolojilerini kullanarak öncü çözümler üretmeye devam ediyor. Azure OpenAI hizmet altyapısını kullanarak geliştirdiği ve çalışanlarının kullanımına sunduğu akıllı yardım asistanını bankacılığın yardımcı pilotu olarak tanımlayarak müşteri ve çalışan deneyimini mükemmelleştirecek bir devrim yaratıyor.

Akbank, üretken yapay zeka teknolojileri alanında sunduğu çözümlere bir yenisini daha ekledi. Dört aydan kısa bir sürede geliştirilen ve bankacılığın co-pilot görevini üstlenen akıllı asistan asistanı sayesinde saha ve genel müdürlük çalışanları, müşteri taleplerini çok daha hızlı ve kolay çözerken, çalışanların destek ihtiyaçları konusunda da aktif olarak yardım alabiliyor. Verimli yapay zeka tabanlı chatbot teknolojisine sahip bu asistan, bankacılık dünyasındaki 10.000’den fazla belgeden alınan ayrıntılı bilgileri birleştirerek çalışanların karmaşık sorularını bile günlük konuşma dilinde yanıtlıyor. Her 10 sorudan en az 9’unu doğru cevaplayabilmektedir ve öğrenme algoritması sayesinde bu oran her zaman iyileştirilmektedir.

 

“Günümüzün ileri teknolojilerinden biri olan üretken yapay zekayı kullanarak sektörümüze değer katan ve fark yaratan çözümler geliştiriyoruz.”

Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay ; “Akbank olarak bankacılığın geleceğini şekillendirmeyi misyon ediniyor ve bu doğrultuda güncel teknolojilerle fark yaratan yeni nesil çözümler geliştiriyoruz. Alanında global teknoloji firmalarıyla stratejik iş ortaklıkları kurarak ileri teknoloji çözümlerini departmanımıza kazandırıyoruz. Yakın zamanda Microsoft ile üretken yapay zeka alanında uzun vadeli ve yoğun bir işbirliğine başladık. Bu çalışmalardan ilki, dört ay gibi kısa bir sürede hayata geçirdiğimiz ve bankacılığın co-pilotluğunu yapan akıllı asistan asistanımız oldu.

Akıllı yardım asistanı, Azure OpenAI hizmetine entegre chatbot ile bankacılık alanındaki 10.000’den fazla belgede yer alan ayrıntılı bilgileri öğrenip harmanlıyor ve çalışanlarımızın karmaşık sorularına doğal konuşmayla saniyeler içinde kesin yanıtlar veriyor. Bu sayede müşteri deneyiminin mükemmelleştirilmesi, operasyonel verimlilik, iş zekası ve inovasyon alanlarında değerli avantajlar yaratırken, şubemize de örnek oluyoruz. Binlerce çalışanımıza co-pilotluk yapan akıllı asistanımızın, Microsoft ile yaptığımız özel iş birliği ile hızlı ve her zaman hizmet verebilmesini sağladık. Böylece Azure OpenAI PTU özelliğini kullanan dünyanın önde gelen kurumlarından biri olduk. Gelecekte de farklı üretken yapay zeka çözümlerimizi çalışanlarımıza ve müşterilerimize tanıtmaya devam edeceğiz” dedi.

Akbank’ın üretken yapay zeka alanında attığı öncü adımlar, bankacılık sektöründe inovasyonla fark yaratan çözümler sunma kararlılığının bir yansımasıdır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

habersiverek.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu